יום רביעי, 5 באוגוסט 2015

תזונה נבונה ושינויים בהרגלי אכילה



רק הרגע יצאה ממני מטופלת ודברנו חצי מהפגישה על תזונה נבונה.

הסברתי לה, על מה שקורה בגוף עם התנודות של הסוכר, איך הגוף מגיב לאכילה של סוכר, על הפיקים של הסוכר ובעקבותיהם רמות האינסולין המדהימות שהגוף מפריש כדי להתמודד עם הסוכר הזה שמציף אותו. על סוכרים בתחפושת....על הסתכלות על תוויות מזון, איך לדעת מה שמים לנו באוכל, איך להבין שהיצרנים רוצים שנאכל עוד ועוד מהמזון שלהם ולכן מכניסים סוכרים גם במזונות שלא צריכים להיות מתוקים. דברנו על אכילה נבונה של מזון מלא ששומר על רמת אנרגיה ורמות סוכר תקינות בגוף, מונע את התנודות ...את התנגודת לאינסולין....בקיצור...תורה שלמה 
.
הלוואי והיתה יותר מודעות לכך. כמאמנת בריאות אני נתקלת בזה כל הזמן. במיוחד באנשים חולים....שם התזונה צריכה להיות עוד יותר מותאמת לאדם. 

היא הראתה לי דיאטה שנתנה לה דיאטנית....מלא חלבון חלב (שגורם לסידן לברוח מהעצמות....במקום לבנות אותן ושלא נדבר על כל ההורמונים והאנטיביוטיקה שיש בחלב) מעט דגנים (שום דבר לא מלא כמובן, חלילה, משהו מזין...משביע... בלי חלבונים וקטניות....בלי ירקות כמעט). מזעזע אותי לראות כל פעם מחדש עד כמה יש חוסר מודעות מוחלט לתזונה בריאה ונכונה ועוד מאדם שצריך להבין בתזונה. היא בכתה לי שהיא לא יכולה לאכול ככה והיא כל הזמן רעבה...לא פלא.

לצערי, זה לא מפתיע אותי...הייתם צריכים לראות את ההמלצות שאני קיבלתי...מדיאטנית בבית החולים שאמורה להבין בתזונה נוגדת סרטן. בדיחה , זה מה שזה....בדיחה גרועה ביותר!! לא מבינים כלום בתזונה בריאה. לא מבינים כלום בלתת לגוף מזונות עשירים באנטי אוקסידנטים, איך להשתמש במזון כחלק מהמאבק במחלה....כמאמנת בריאות אני נתקלת בתפריטים דומים ...אצל חלק גדול מהמתאמנים שלי.

מובן שעברתי איתה על התפריט, שינינו בהתאם להעדפות שלה, למזון שהיא אוהבת, ואחרי שהיא מבינה מה זה עושה לגוף שלה, אני בטוחה שהיא תוכל להתמיד...ולעזור לגוף שלה לאכול בריא ונכון, ולרדת. למה חשוב להתאים את  התזונה שלה למשהו יותר בריא ומזין ומאוזן מבחינת רמות הסוכר והאינסולין שהגוף מפריש, איך היא תהיה שבעה יותר ותוכל אפילו להוריד במשקל בקלות. 

היא בכלל אוהבת בשר, וזה בכלל לא נמצא בתפריט שלה. יש אנשים שצריכים את זה. אם היא תאכל חתיכת דג או אפילו סטייק איכותי במקום כל כך הרבה פרוסות לחם לבן עם גבינה אני בטוחה שהיא תוכל יותר להתמיד וזה בעצם כל הסיפור. לשנות אורח חיים ולא דיאטת זבנג וגמרנו. דברנו על להכניס שינויים קטנים...בחיים ולא בום טראח. 

אני בכלל לא דוגלת בבום טראח....כמו שזה בא...ככה זה נעלם. חשוב למצוא בתוכנו את המוטיבציה להתמיד. לשנות כל פעם משהו קטן...ועוד משהו קטן...ובסוף אחרי שנה, מסתכלים אחורה בסיפוק רב...וואלה, עשינו שינוי גדול באורח החיים שלנו. 

בברכת בריאות ותזונה נכונה, יום מעולה, סנדרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה