יום שני, 10 באוגוסט 2015

כל מה שרופאים לא מספרים על גלולות נגד הריון

אני הומאופתית. אחד מהתחומים המרתקים ביותר בעיני הוא הורמונים.
בתואר השני שלי בפקולטה לרפואה בתל אביב עשיתי מחקר על הורמון הגדילה והתפקיד שלו בכל מיני מערכות בגוף. להורמון הזה יש השפעה על כל כך הרבה מערכות שונות בגוף והוא מושפע מהתזונה שלנו ומהשינה. הבנתי שעולם ההורמונים (האנדוקרינולוגיה) מרתק אותי ולקחתי קורסים בעניין. זהו עולם מרתק שמשפיע כל כך על חיינו, על התפתחות העובר (אם אין הווצרות של טסטוסטרון לא יתפתח עובר זכר ולא יפתחו האשכים שלו גם אם גנטית יש לו את הכרומוזומים המתאימים לזכר). אחרי התואר השני התחלתי לעבוד במעבדה אנדוקרינית בבית חולים מאיר ושם התמחתי בנושא הIVF (טיפולי הפוריות שנשים כה רבות עוברות אותם היום). מאז ...עבדתי בתחום ואף תמכתי במכשור רפואי, הרצתי וקראתי רבות על הורמונים.

לדעתי כיום , יותר מדי נשים, מקבלות טיפולים הורמונליים שיש להם השפעה רחבה בהרבה על מה שמספרים להן. אני מצרפת פה סרטון שאני בטוחה שנשים רבות לא מודעות בכלל להשלכות אלו על בריאותן. שלא לדבר על כל ההורמונים שאנו מקבלים במזון, במי השתיה שלנו, בקרמים....ועוד מוצרים שאנו צורכים. תסתכלו על הבנות הצעירות שלנו....נראות נשים בגיל כל כך צעיר....

בקליניקה שלי אני נתקלת שוב ושוב בנשים, שאפילו לא חיות בזוגיות מסודרת אבל מקבלות הורמונים (גלולות נגד הריון) כדי לסדר מחזור, שיגיע באופן סדיר, כדי לשפר את האקנה שלהן, או את המיגרנות. ההתערבות מבחוץ על ידי הורמונים חיצוניים אינה בריאה לנו. אם אני מנסה לעניין מישהי ולדבר איתה על הפסקת הגלולות, היא מסתכלת עלי כאילו השתגעתי....מה אני לא אקח גלולות?!!
גם אם פתרנו לה את הבעיה שבגללה היא מקבלת את הגלולות....היא עדין מסרבצ להפסיק אותן.
ישנם אמצעי מניעה אחרים. ובמיוחד בנשים שאין להן זוגיות כרגע.....בשביל מה לקחת גלולות ולמלא את הגוף בחומרים שלא הוא יצר?

אני אישית ממליצה לכן לחשוב טוב...לפני שאתן לוקחות הורמונים שלא לצורך.
 
דברים שרופאים לא מספרים לנשים

בריאות שלמה, סנדרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה