יום שלישי, 4 באוגוסט 2015

כוחן של המחשבות שלנו על הגוף

מחשבות.....מחשבות.....:
בשנה האחרונה , אני נדהמת לגלות עד כמה הבריאות שלנו מושפעת מהמחשבות שלנו. חלק גדול מהמחשבות שלנו נמצאות שם עוד מילדות:
"אני תמיד מתקרר בקלות"
" יש לי סרטן במשפחה"
"אני לא חכם מספיק"
"אף אחד לא יאהב אותי".....
"אם תמשיך לאכול ככה תחלה בסכרת, כמו ...."
"אני חלשה"
"אי אפשר לרפא מחלות כרוניות קשות"

מה שמדהים עוד יותר זה שאלה המחשבות המודעות....ואנחנו הרי פועלים בעצם ב95% מהזמן מהלא מודע, אותו עולם שנמצא בחלומות שלנו, כשאנחנו לא בפוקוס, כשאנחנו מרוכזים במשהו אחר. זהו למעשה אותו עולם תת מודע שעליו אנחנו רוצים להשפיע על מנת להבריא. אם נלמד איך לתכנת את הלא מודע שלנו נוכל להשפיע על הגוף ולהבריא אותו. מה שמדהים עוד יותר זה שכאנחנו מצליחים כן להגיע לתת מודע (על ידי תטא הילינג, NLP וכדומה) אנחנו נדהמים ממש ממה שעולה. לפעמים זה מנוגד לגמרי ממה שאתה חי על פיו ורוצה בחייך. כמה פעמים הבטחת לעצמך: אני אפסיק לאכול, אני אתעמל שלוש פעמים בשבוע, אני אפסיק לעשן, אני ארגע.....ושנה אחכ גילית בעצם שדבר לא השתנה ושבעצם נשארת באותו מקום בדיוק למרות כל הכוונות הטובות?!!!

אני קוראת עכשיו בספרה המעולה MIND OVER MEDICINE של ד"ר ליסה רנקין, על כוחה של הנפש על הבראת הגוף.
בעבר חשבו שמחלות רבות נגרמות על ידי הגנטיקה שלנו ונגזר גורלנו להיות חולים. אם יש לנו גן לסרטן, אז גדולים הסיכויים שלנו לחלות, אם ההורים שלנו חלו בסכרת, אז כמובן שנחלה. כיום מתברר כי גורמים שונים אחרים ונוספים משפיעים על הביטוי של מחלה בגוף ושלא תמיד הגנים יבואו לידי ביטוי. הביטוי הגנטי תלוי בגורמים שונים כמו תזונה, סביבה ואפילו מחשבות ורגשות. למעשה, הביטוי של הגנים בגוף מופעל על ידי חלבונים שונים (הורמונים ונוירוטרנסמיטורים). אם נצליח לשנות מחשבות ודרכן להפריש חומרים אחרים, נוכל להשפיע על התקשורת עם הגוף ולשנות את המחלות. המחשבה שנוכל לשנות את המחשבות, ודרכם נוכל לשנות את החלבונים.....ומשם לשנות את מצבו של הגוף מהפכנית בעיני. 

בואו נבחן את ההיפך: האם אמונות שליליות יכולות לפגוע בגוף? מחקר מעניין של האוכלוסיה הסינית בדקה 30,000 סינים בארה"ב. הם מצאו שאלה שהאמינו שהם נולדו בשנה אסטרולוגית לא מוצלחת מתו 5 שנים קודם לקבוצת הגיל המקבילה שלהם באוכלוסיה האמריקאית.
אז, תחשוב חולה.....תהיה חולה?
יש אפקט הפוך לפלאצבו שלא מדברים עליו כל כך: אפקט הנונסבו- הכח של המחשבה השלילית.
כולם מכירים את נושא הוודו, כשאדם מאמין שקיללו אותו והוא ימות, הוא אכן ימות ובניתוח שלאחר המוות לא ימצאו סיבה ראויה שמצדיקה מוות זה.
דוגמא נוספת קטנה: 30% מקבוצת חולי סרטן שנאמר לה שהם מקבלים כימוטרפיה חדשה נשרו להם השערות והם הקריחו לחלוטין. בפועל כחלק מהמחקר הם קיבלו מי מלח שהוזרקו לוריד.
אז, שימו לב למחשבות שלכם.....הם יכולות להבריא או לגרום לכם לחלות .....


ואיך אפשר בלי לדבר על כוחה של החשיבה החיובית: כולנו שומעים המון פעמים את המושג חשיבה חיובית והיום כבר יודעים שזה הכרחי כדי לחיות חיים טובים יותר. אם תאמיני שיהיה טוב, אז תבני לעצמך את החיים שתמיד רצית , נכון?!! 

ובכן , אשמח להביא כאן סימוכין מדעיים, מחקרים מראים ש....
1. מה שהמוח שלנו מצפה שיקרה בעתיד הקרוב משפיע עליו פסיכולוגית
2. אנשים שמאמינים שהטיפול שהם מקבלים יעזור להם להבריא אכן יבריאו (באחוזים גבוהים מאד) - האפקט הידוע של הפלאצבו. בכל המחקרים שמפורסמים כיום יש קבוצת ביקורת, שמקבלת טיפול דמה, פלאצבו, כחלק מתנאי המחקר. אחוז גבוה ביותר מחולים אלו שלא קיבלו דבר בעצם מבריאים מהמחלה, מדהים נכון?!!!
3. כשאנו מצפים לטוב, המוח שלנו מפריש אנדורפינים, שהם חומרים טבעיים שמרגיעים אותנו.
4. רק כשהגוף רגוע ומאוזן הוא יכול לתקן פגמים ולרפא את עצמו. כשאתם בסטרס כל מה שמעניין אותו זה לברוח מהסכנה.
5. חשיבה חיובית מורידה את אפקט הדלקתיות על ידי הפרשה מוגברת של דופמין


אז.....נקודה למחשבה: מחשבות ורגשות מפעילות את מנגנוני הריפוי של הגוף, אז בואו נזהר קצת במחשבות שלנו !
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה