יום רביעי, 26 באוגוסט 2015

האיזון ההורמונלי בגופנו, והשפעתו על הבריאות שלנו

מערך ההורמונים בגופנו הוא מערכת מופלאה של חומרים שהגוף מפריש במערכת סבוכה של קולטנים וחומרים....שבעצם קובעים כל כך הרבה מישורים בחיינו שאנו אפילו לא מודעים אליהם. כשאני אומרת בעיות הורמונליות רובנו חושבים על מערכת הרביה אצל האישה (רחם ושחלות) אבל, אני אפרט כאן חלק מהבעיות ההורמונליות שיכולות לגרום ל:
סכרת (לבלב), השמנה (חוסר איזון ותת פעילות של בלוטת התריס), בעיות בחילוף חומרים (חלבונים, שומנים), תפקודי כליות, מצב המערכת החיסונית שלנו (הפרשת נוגדי דלקת, איזון משק המלחים), ויסות לחץ הדם , מצב הרוח שלנו, התגובה לכאב , בעיות עור...ועוד....

כל הנושא ההורמונלי היה מרתק בעיני בתואר השני שלי במדעי הרפואה ואת עבודת המחקר של התואר עשיתי על הורמון הגדילה והשפעתו במחלות כמו: השמנת יתר (אובסיטי) , אנורקסיה נרווזה, וצליאק.

הורמונים הם חומרים שמופרשים מבלוטות בגופינו. החומרים יכולים להיות בכמויות מזעריות מאד ולמרות גודלם וכמותם הן משפיעים כמעט על כל מערכת בגופינו:
תפקודי הכליות, האשכים, רחם ושחלות בנשים, הנקה, יתר לחץ דם, הלבלב, סטרס, רמות אדרנלין וקורטיזול, ומה לא.... למעשה, אין מערכת בגופינו שאינה מושפעת בדרך זו או אחרת מהמאזן ההורמונלי.

למעשה המערכת ההורמונלית עובדת בשיתוף פעולה עם מערכת העצבים והמערכת החיסונית שלנו. כל הורמון מופרש מהבלוטה שאחראית לייצר אותו לזרם הדם ומתחיל לטייל בגוף למקום שהוא מיועד לו. בתאים , באיברים ישנם קולטנים מיוחדים שמחכים לחומר הזה וכשהוא מגיע ונקשר אליהם מתחילה שרשרת של תגובות בין תאיות.....בצורה כזו הגוף שלנו שומר על עצמו, מפעיל את המערכות שלו ומכבה אותן לפי הצורך, ובעצם חי. בלי הורמונים, אין חיים.

אז, היום רציתי שתבינו קצת יותר מה אני עושה....כהומאופתית....ההתייחסות לכל המערך האנדוקריני (הורמונלי ) שונה לגמרי כי אני מטפלת באדם ולא במחלה....אבל כמובן שאני מתייחסת לכל המערכות בגוף, מתוך הבנה מעמיקה שלהן, מתוך הכרות עם התופעות שיכולות להופיע בעקבות חוסר איזון הורמונלי, מתוך הסתכלות שלמה , על הגוף שלנו, על המורכבות שלו, על היותו מערכת מדהימה של תגובות וקשרים וחומרים....ובמיוחד יכולות ריפוי שאין להן גבול. ההומאופתיה רק עוזרת לגוף לאזן את עצמו מחדש , אחרי שהוא יצא מאיזון....וזה בעצם כל הסיפור :)

דוגמא קטנה מהקליניקה: אחד מהמטופלים שלי הגיע בשביל לטפל בבעיה של תת פעילות של בלוטת המגן (התריס) שלו שגרמה לו למצבי רוח, השמנה, חוסר יכולת לתפקד ונדודי שינה. זהו מצב תורשתי אצלו במשפחה, וכל התופעות הללו הפריעו לו מאד והוא לא רצה להתחיל טיפול בתרופות. התחלנו טיפול ברמדי הומאופתית שנקראת BROM (זהו מינרל) ולמעשה מהר מאד הוא התחיל להרגיש טוב יותר, או במילותיו שלו: "וואו....חזרתי לעצמי, אני כבר יכול לתפקד יום שלם בלי להתמוטט כבר בצהריים, ישן טוב יותר בלילה, והתחלתי אפילו לרדת חזרה במשקל, ואפילו התוצאות של הבדיקות שלי חזרו לנורמה".


יום נפלא, סנדרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה